Hanna says: Onsdag

hittade ett underbart inlägg på en gammal blogg.


"trött, seg, irriterad och allmänt hatisk mot världen och alla inkompenta jävla idioter.
Vad är det för fel på folk? Varför jobbar dem med sånt de är alldeles för hjärndöda för
att klara av? Kan dem inte bara söka jobb som städare eller stekare på donken eller nåt,
där de inte krävs att man har nån hjärna över huvudtaget eller nåt annat liknande hjärndött
jobb så dom slipper påverka alla andras dagar med sin inkompetens???"


Alltså han har fångat allt i ett enda inlägg med ett par rader. Visst skulle det underlätta
om man kunde göra det man jobbar med.



Nu till något annat.
Jag hatar verkligen människor som ringer och när jag inte svarar så ringer de igen och igen.
Bara för att jag har med mig mobilen överallt och det tar adrig längre än en minut för mig att svara på sms,
så betyder det inte att jag är död om jag inte svarar direkt. Sluta ringa om jag inte svarar, hade jag kunnat svara så
hade jag väl självklart gjort det. Det börjar låta som en normal arbetsdag för mig, vi får inte ha med oss
mobilerna på jobbet och när jag väl slutat så har jag 9 missade samtal och 25-30 sms som väntar på en söndag!!!


En annan sak som jag hatar är att vänta på sms, jag får ett sms, "hej, hur är det?" Jag skickar tillbaka
"det är bara bra med mig tack, hur är det själv?" sen får jag inge svar alls.
Öppna inte en smskonversation med mig om du ändå inte tänker avsluta den.


"I used to be someone
But I grew to be something that I'm not
It feels like I'm cornered
By everything that you really want
Why are we here in this same old room


We stand here, with damaged hope
But still we carry on
We both know and always will
It cannot end like this
We still have a long way to go


It is kind of hard
To look back on all the good times
And realise nothing
Will ever be like it used to be


I wish you were someone I can only disengage
You opend a lot of doors in me but just closed a few
You're both the poison and the antidote
Is my best not good enough for you?"


MATS, en utmaning till dig, vart kommer texten ovan ifrån? vilken låt och vilken artist, du är mycket bekant med dessa. ;)


Låt mig få veta vad du tycker

Skriv vad du tycker:

Namn:
Skriva här igen?

Din email: (bara för mig)

Vart hittar jag dig?:

Just let it out:

Trackback